Adet döneminde hamile kalınır mı konusu hem hamile kalmak istemeyen hem de kısa sürede anne olmak isteyen kadınların merak ettiği ortak bir sorudur. Özellikle hamile kalmak isteyen kadınların adet döngülerini izlemesi önem taşıyor. Gerekiyorsa adet dönemlerini not ederek yumurtlama zamanlarını hesaplayabilir ve doğru günlerde ilişkiye girerek gebe kalma şansını arttırabilirsiniz. İki adet dönemi arasında geçen sürede kadınların hamile kalma olasılıkları aynı değildir. Yumurtlama dönemlerinin takibi işte bu nedenle büyük bir önem taşır.

Halk arasında adet döneminde asla hamile kalınamayacağı şeklinde bir inanış var. Ancak bu bilginin doğru olmadığının altını çizmek gerekiyor çünkü adet dönemlerinde de gebe kalınması ihtimaller dahilindedir. Elbette adet dönemlerinde bu ihtimal çok düşüktür ancak çok sayıda kadının bu dönemde korunmasız cinsel ilişkiye girerek hamile kaldığı gerçeğini de göz ardı etmemek gerekir. Dolayısıyla eğer hamile kalmak istemiyorsanız adet döneminde de cinsel ilişkide etkin bir doğum kontrol yöntemini tercih etmiş olmanız gerekir.

Hamile kalma olasılığı sadece adet döneminde geçerli değildir. Adet döneminden hemen sonra da gebe kalma ihtimaliniz bulunur. Özellikle adet düzensizliği yaşayan kadınlar için bu konu daha fazla önem taşıyor. Daha önce hiç adet görmeyen kadınlarda dahi ilk adet döneminde korunmasız cinsel ilişki yaşanması durumunda gebelik meydana gelebilir. İki regl dönemi arasında hamile kalma olasılığının sıfır olduğu bir gün yok. Bu olasılık her zaman geçerli olduğundan istenmeyen gebelik durumunun yaşanmaması için doğrum kontrol yöntemlerinden faydalanılması gerekir.

Adet döneminde hangi koşullarda hamilelik oluşabileceği, bu dönemlerde gebelikten korunarak cinsellik yaşanmasının mümkün olup olmadığı gibi merak edilen tüm sorulara açıklık getireceğiz. Öncesinde adetliyken gebe kalma riskini biraz daha detaylı olarak ele alalım.

Adetliyken Hamile Kalma Riskine Dikkat!

İstenmeyen gebelikler çoğu zaman kürtaj işlemini de beraberinde getirir. Kürtaj ise kadınları hem fiziksel hem de psikolojik açıdan zorlayabilen bir işlemdir. Bu nedenle gebelik istenmiyorsa kadınların hamile kalma olasılıkları ve riskleri hakkında da bilgi sahibi olması gerekiyor. Hamile kalma konusu bilinenden biraz daha karışıktır. Elbette adet döneminde kadın ve erkek üreme hücrelerinin buluşması, döllenmenin meydana gelmesi ve gebeliğin oluşması mümkün değil gibi görünüyor. Ancak teknik açıdan düşünüldüğünde bu durum imkansız değildir.

Adet döngüsü içerisinde kadınların ne zaman yumurtladığı yani yumurta salınımının gerçekleştiği değişebiliyor. Üstelik bu sadece kişiden kişiye değişen bir durum değildir, döngüden döngüye de değişkenlik gösterir. Öncelikle tüm kadınların bu konuda bilinçli olması gerekiyor. Yumurta yani kadın üreme hücresi, yumurtlamadan 12 ila 24 saat sonrasına kadar canlılığını, aktifliğini koruyabilir. Bu da döllenmenin gerçekleşmesinin mümkün olduğu anlamına geliyor. Yumurta aktifse ve sperm hücreleri ile buluşursa döllenme olabilir, gebelik meydana gelebilir.

Yumurtalama gününden 2 gün önce korunmasız cinsel ilişki yaşanması durumunda da gebelik meydana gelebiliyor. Adet döngüsü 24 günden daha kısa olan kadınlar için bu konunun daha fazla önem taşıdığını da belirtmek gerekir. Daha erken yumurtlama olabilir ve dolayısıyla gebe kalınması ihtimali de daha erken dönemde doğar. Elbette sadece yumurta değil erkek üreme hücresi olan sperm de koşulların uygun olması durumunda 3 ila 5 gün boyunca canlı kalabiliyor. Gebelik riski konusunu ele alırken sperm hücrelerinin de canlı kalabildiği hususunu göz ardı etmemek gerekir.

Adet Döneminde Hangi Şartlar Olursa Hamile Kalınır?

adetliyken hangi şartlarda hamile kalınır

Eğer adet döneminde hamile kalınır mı konusunu tüm detayları ile anlamak isterseniz hangi koşulların mevcut olması durumunda gebeliğin mümkün olduğunu da bilmenizde fayda var. Bu durumun birkaç faktöre bağlı olduğunu aktaralım.

Kısa Adet Döngüsü

Adet döngüsü her kadında aynı olmaz ve bazı kadınlarda bu sürenin 21 gün olduğunu söyleyebiliriz. Dolayısıyla yumurtlama zamanları arasında çok uzun bir süre bulunmaz. Sperm hücrelerinin rahimdeki koşullar uygunsa uzun saatler aktif kalabildiği unutulmamalıdır. Bu nedenle kısa adet döngüsüne sahip kadınların adet döneminde hamile kalma olasılığı diğerlerine nazaran bir miktar daha yüksektir.

Adet Kanaması Uzunluğu

Bazı kadınlarda rahim içi duvarında kalınlaşan tabaka kendini yenilerken bir yandan da yumurtlama dönemi tekrarlanabiliyor. Döllenmemiş olan yumurta henüz vücuttan tahliye olmadan yeniden yumurtlama meydana gelebiliyor. Bu da cinsel ilişkinin gebelikle sonuçlanmasına neden olabiliyor.

Adet Dönemi Düzensizliği

Ara kanamalar yaşayan ya da düzensiz bir adet dönemine sahip kadınlar için de gebelik ihtimalinin yüksek olduğu zamanları tahmin etmek zordur. Bu nedenle istenmeyen gebelik söz konusuysa mutlaka doğum kontrol yöntemlerinin uygulanması gerekir.

Adet Döneminde Hamilelikten Korunarak Cinsel İlişki Yaşanabilir Mi?

Elbette adet döneminde hamile kalınır mı konusunda bilinmesi gereken unsurlardan biri de gebeliği önlemenin mümkün olduğudur. Ancak bu sadece doğum kontrol yöntemlerinin uygulanması ile mümkün olabilir. Aksi halde geri çekme yöntemi gibi metotlar ile hamile kalmayı önlemenin mümkün olmayacağı bilinmelidir. Kişiye en uygun olan, etkin bir doğrum kontrol yönteminin belirlenmesi için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile iletişime geçebilirsiniz.

Adetliyken Hamilelikten Korunmadan Girilen Cinsel İlişkinin Riskleri Var Mıdır?

Adet döneminde cinsel ilişkiye girme konusu, sadece adet döneminde hamile kalınır mı sorusundan ibaret değildir. Kadınlarda adet dönemlerinin dışında bir vajinal salgı üretilir. Bu salgı laktik asittir ve koruyucu özelliği son derece önemlidir. Adet dönemlerinde ise söz konusu salgı üretilmez. Dolayısıyla vajinayı koruyamaz ve bu da vajinanın enfeksiyonlara açık olması anlamına gelir. Mikroplara karşı vajinanın en savunmasız olduğu dönem adet dönemleridir. Erkek tarafından kondom kullanılmadığında rahatsızlık riski doğabilir. Bu nedenle adet döneminde korunmasız cinsel ilişkinin risksiz olduğunu söyleyemeyiz.

Adetin 5 Günü İlişkiye Girmek Hamile Kalınır Mı?

Adet görmeye başladıktan sonra beşinci gününde korunmasız cinsel ilişkiye girmenin de gebelik riskini doğurduğunu belirtelim. Bu nedenle beşinci ya da dördüncü günde adet döneminde hamile kalınır mı sorusunun yanıtını da “olasılık var” şeklindedir.

Bilgi sahibi olun –> Bartholin kisti

Hamile Kalma Olasılığının En Yüksek Olduğu Dönem Nedir?

Kadınların adet döneminde hamile kalınır mı ve hamile kalma olasılığının yüksek olduğu dönemler hakkında fikir sahibi olması önemlidir. 28 günlük adet döngüsüne göre 10. ile 12. günler arasının nispeten doğurgan dönemler olduğunu belirtelim. 13. ile 15. günler arası ise doğurgan dönemdir. Yani hamile kalma olasılığı yüksektir.

Adet Döneminden Hemen Önce Hamile Kalınabilir Mi?

Adet döneminden hemen önce gebe kalmak mümkün mü sorusu da en az adet döneminde hamile kalınır mı sorusu kadar merak ediliyor. Bu olasılığın gayet düşük olduğunu söyleyebiliriz. Ancak imkansız değildir, adet döngüsü düzenli olan kadınlarda adet döneminden çok kısa bir süre önce hamile kalma olasılığı düşüktür. Yumurtlama dönemi, adet kanaması başlamadan bir süre önce meydana gelir.

Yumurtanın koşullar uygun olması durumunda 24 saat kadar aktif kalabileceğini de unutmamak gerekir. Yumurtlama döneminden uzaklaşıldıkça gebe kalma olasılığı da düşer. Adet dönemi ve hamile kalma şansı konusunda sorularınızı, merak ettiğini konuları yorum bölümüne yazabilirsiniz. Bu içerik genel bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. Net ve kesin bilgiler için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz.

İlginizi çekebilir –> Kızlık zarı zedelenmesi