Lazerle vajinal akıntı tedavisi uzun zamandır uygulanan tedavi prosedürlerinden biridir. Normal olan vajinal akıntı, genital bölgenin önemli bir fonksiyonudur. Vajinayı temizleyen, koruyan, cinsel ilişki sırasında vajinanın kayganlaşmasını sağlayan, iç dudakların sürtünmesini önleyerek tahrişi engelleyen; vajinal akıntıdır. Vajinal akıntı, cinsel uyarılmada ya da yumurtalama dönemlerinde bir miktar artış gösterebilir. Bu durumun son derece normal olduğunu belirtmeliyiz.

Ancak kimi zaman normal kabul edilemeyecek bir akıntı sorunu da ortaya çıkabiliyor. Anormal vajinal akıntı, çok sayıda farklı nedene bağlı olarak yaşanabilen bir sorundur. Genellikle çeşitli unsurlar nedeniyle vajinal flora dengesinin bozulmasından kaynaklanır da diyebiliriz. Vajinal florayı bozabilen unsurlara ise şu örnekleri vermek mümkün:

• Bazı ilaçların kullanımı
  • Bazı doğum kontrol haplarının kullanımı
  • Bakteriyel vajinozis problemi
  • Şeker hastalığı
  • Rahim ağzı kanseri
  • Klamidya
  • Gonore
  • Parfümlü vajinal kozmetik ürünlerin kullanımı
  • Ameliyat sonrası pelvik enfeksiyonların gelişmesi
  • Maya enfeksiyonları
  • Vajinit problemi
  • Menopoz döneminde vajinal duvarların incelmesi ve vajinal kuruluk ortaya çıkması
  • Pelvik inflamatuar rahatsızlığı

Bu örnekleri çoğaltmak mümkündür ve vajinal akıntıdaki sorunlar kadınların günlük yaşam konforunu, cinsel yaşantısını ve psikolojisini olumsuz etkileyebilir. Problemi ortadan kaldırmak için cerrahi dışı bir yöntem olan lazerle vajinal akıntı tedavisine yönelmek mümkündür. Her kadında bu işlem uygulanmayabiliyor çünkü herkesin işlem için uygun bir aday olduğunu söylemeyiz. Ancak doktorunuz ile görüşerek işlem için uygun olup olmadığınızı kolaylıkla öğrenebilirsiniz.

Vajinal Akıntı Sorununa Lazer Çare Olur Mu?

Lazer ile uygulanan tedavi prosedürleri hiçbir zaman %100 başarı garantisi sunamaz. Ancak bu durum işlemin asla fayda sağlamayacağı anlamına da gelmez. Lazer tedavisinin en önemi faydası, vajinal pH ve vajina florası dengesinin düzenlenmesini destekleyebiliyor olmasıdır. Vajinal kuruluk probleminin giderilmesi başta olmak üzere pek çok sorunun ortadan kaldırılmasında ya da problemin azalmasında lazer teknolojisinden rahatlıkla faydalanıldığını da eklemek gerekir.

Bu tedavide ışık enerjisinin kolonlar halinde vajinal dokuya gönderilmesi sağlanır. Söz konusu enerji, bölgede termal bir hasar yaratır ve vücudun kendi doğal onarım süreci tetiklenmiş olur. Termal hasarın son derece kontrollü bir şekilde uygulandığını belirtelim. İyileşme yani dokulardaki onarım süreci ile birlikte kolajen üretimi de sağlanır. Bağ dokunun yeniden şekillenmesi ile beraber vajen duvarındaki bağ doku desteği de artar. Bir anlamda vajinal bölgede bir yenilenme süreci başlar da diyebiliriz.

İşlem lazer cihazının hijyenik olan prob başlığı ile uygulanıyor. Prob yani cihaz başlığı, farklı vajina boyutlarına uygun olduğundan hastaları zorlayan, rahatsız eden bir yapıda değildir. Prob 360 derece döndürülür ve vajinal kanala lazer ışınlarının gönderilmesi sağlanır.  İşlem süresi çoğunlukla 20 dakika dolaylarındadır. Hazırlık aşamalarıyla birlikte 30 dakikayı bulabilir. Kaç seans uygulama yapılması gerektiği ise kişiden kişiye değişir. Cerrahi bir işlem olmadığından, cilde kesi uygulanmaz ve haliyle diliş atılmaz.

Lazerle Vajinal Mantar Tedavisi Yapılır Mı?

Lazerle vajinal mantar tedavisi

Tıpkı lazerle vajinal akıntı tedavisi gibi vajinal mantar tedavisinde de bu yöntem devreye girebilir. Mantar problemi, vajinal flora dengesinin bozulmasının yaygın nedenlerinden biridir. Bu da sürekli olarak vajinal akıntı probleminin yaşanmasına neden olabilir. Vajina mukozasının yeniden yapılandırılması için lazer ile uygulanan termal etkiden faydalanılabilir. Mantar problemi nedeniyle kaç seans uygulama yapılması gerektiği de her hastada aynı olmaz. Genellikle 1 – 3 seansta etkili bir netice elde ediliyor olsa da bazı hastalarda daha fazla sayıda seansa gereksinimi duyulabilir.

Lazerle Vajinal Akıntı Tedavisi Kimlere Yapılır?

Öncelikle lazerle vajinal akıntı tedavisi yapılmadan önce mutlaka PAP Smear testinin uygulanması gerektiğini belirtelim. Son 1 yıl içerisinde bu testin yapılmış olması ve sonucun negatif çıkmış olması gerekir. Negatif sonuç alınmadıysa ve hücresel bir değişim şüphesi varsa işlem yapılamaz. Bununla birlikte gebelik döneminde de bu uygulamanın asla yapılmaması gerekir. Aktif cinsel yaşamı olanların işlem öncesinde mutlaka gebelik testi yaptırması önerilir.

Lazerle Vajinal Akıntı Tedavi Fiyatları Ne Kadardır?

Bu işlemden faydalanmak isteyenler lazerle vajinal akıntı fiyatları olarak net bir rakamdan söz edilmesini isteyebilir. Ancak hangi amaçla bu uygulamanın yapıldığı, kaç seans halinde uygulandığı, doktorun deneyimi gibi çok sayıda unsur fiyatların değişmesine neden olur. Hastalar için sabit bir fiyatlandırmadan söz edemiyor olmamız da bundan kaynaklanır.

Öncelikle randevu almalı; kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile şikayetlerinizi görüşmelisiniz. Ardından basit bir muayene yapılır ve uygulama için uygun bir aday olup olmadığınız belirlenir. Uygun bir aday olmanız durumunda tedavi planlaması yapılarak tarafınıza fiyat bilgisi iletilir. Ezbere bir fiyattan söz etmek, işlemden faydalanmak isteyen kadınlar için yanıltıcı olabilir. Randevu talepleriniz için iletişim sayfamıza tıklayın.

Femilift Tedavisinin Uygulanabileceği Durumlar

Çoğunlukla lazerle vajinal akıntı tedavisi ile birlikte gündeme gelen femilift, çok sayıda farklı problemin giderilmesini, azalmasını ya da hastaların şikayetlerinin hafiflemesini sağlayabiliyor. Bu işlemin hangi durumlarda bir seçenek olarak düşünüldüğünü hemen aktaralım.

• Vajina genişlemesi sorunu
  • Vajina gençleştirme işlemi
  • Vajinal kuruluk sorunu
  • Vajinal atrofi yani kas güçsüzlüğü problemi
  • Enfeksiyonların sürekli tekrarlaması sorunu
  • Menopoz sonrası rehabilitasyon sağlama
  • Doğum sonrası rehabilitasyon sağlama
  • Kanser tedavisi sonrası rehabilitasyon sağlama
  • Genital siğil ya da kondilom tedavisi
  • Vulva beyazlatma
  • Gebelikten kaynaklı cilt çatlaklarının tedavisi

Merak edenler için –> Lazerle ağrılı cinsel ilişki

Femilift Uygulanamayacağı Durumlar

femilift uygulanamayacağı durumlar

Her hasta için lazerle vajinal akıntı tedavisi ya da femilift işleminin yapılamayacağını bilmelisiniz. Bazı durumlarda bu tedavinin uygulanması çeşitli sakıncalar doğurabilir. Femilift hangi durumlarda uygulanamaz sorusunun yanıtını kısa bir liste halinde aktaralım.

• Hassasiyete neden olabilecek bazı ilaçları kullanılıyor olması
  • Aktif vajinal enfeksiyon sorununun yaşanıyor olması
  • Aktif üriner sistem enfeksiyonu sorununun yaşanıyor olması
  • Tanı konmamış kolajen rahatsızlığının bulunması
  • Hamilelik
  • Onkolojik patoloji tespit edilmiş olması
  • Herpes viral enfeksiyonunun bulunması
  • Kronik steroid kullanımı
  • Daha önce pelvik mesh cerrahi operasyon geçirilmiş olması
  • Tanı konmamış vajinal kanama ya da uterin kanama yaşayanlar

Yukarıda sıraladığımız durumlar dışında bazı spesifik nedenlerle de lazerle vajinal akıntı tedavisinin yapılması sakıncalı olabilir. Dolayısıyla işleme başlanmadan önce mevcut rahatsızlıklarınız, varsa kullandığınız ilaçlar ve geçirdiğiniz cerrahi girişimler hakkında mutlaka doktorunuza bilgi vermelisiniz. Halihazırda yaşadığınız çeşitli şikayetler varsa bu konuda da doktorunuzu bilgilendirmeniz son derece önemlidir.

İlginizi çekebilir –> Lazerle idrar kaçırma

Tekrarlayan Enfeksiyonlarda Lazer Tedavisi

Tekrarlayan enfeksiyonlar kadınların yaşam kalitesini ciddi düzeyde düşürüyor. Enfeksiyonların tekrarlamasında ise çok sayıda farklı faktör rol alabiliyor. Tıpkı lazerle vajinal akıntı tedavisi gibi yinelenen enfeksiyonlarda da lazer ile tedavi seçeneği değerlendirilebilir. Hastanın işlem için uygun bir aday olması durumunda lazer ışınlarının vajina florasındaki olumlu etkilerinden faydalanılır. Ancak aktif enfeksiyon mevcudiyeti durumunda işlemin yapılamayacağının da eklemek gerekir. Öncelikle uygun tedavi prosedürü ile vajina enfeksiyonunun tedavi edilmesi gerekir. İyileşme tamamlandıktan sonra lazer ile vajina florasının yeniden yapılanmasını sağlamak mümkündür.

Tekrarlayan enfeksiyonlar vajina florasına önemli zararlar verebiliyor. Lazer ile uygulanan tedavide ise bu hasarın onarılması amaçlanıyor. Vajinal dokuların yenilenme sürecine ivme kazandıran lazer tedavisi ile vajinal enfeksiyonun tekrar etme riskinin azaltılması hedefleniyor. Lazer ile uygulanan genital bölge tedavileri hakkında sorularınızı yorum bölümüne yazabilirsiniz çünkü bu içerik genel bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. Net bilgiler için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz.

Bu içerik genel bilgilendirme amaçlı olarak hazırlanmıştır. Net bilgiler için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz.

Bilginiz olsun –> Lazerle Vajina Sıkılaştırma

Lazer işlemleri hakkında detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz:
Adres: İzzettin Çalışlar caddesi no:21 D:2 Bahçelievler / İstanbul
Sabit Tel: 0212 641 71 15