Lazerle idrar kaçırma tedavisi cerrahi dışı bir işlem olması nedeniyle oldukça sık tercih edilen yöntemlerden biri haline geldi. Günümüzde her 4 kadından 1’inin idrar kaçırma sorunu yaşadığı söylenebilir. Yaşam kalitesini düşüren bu sorun, kadınların sosyal yaşamdan uzak kalmaları gibi problemleri de beraberinde getiriyor.

İdrar kaçırma nedenleri arasında en yaygın olanlar ise şöyledir;

• Vajinal doğumlar
  • Yaşın ilerlemesi
  • Bazı ameliyatlar
  • Aşırı kilo
  • Sık yaşanan kabızlık problemi
  • Sistit
  • Mesane iltihaplanması
  • Vajinal enfeksiyonlar
  • Menopoz nedeniyle hormon değişimlerinin olması

Sıraladıklarımızın dışında daha farklı nedenlerle de idrar kaçırmanın yaşanabileceğini ekleyelim. Bu sorunun altında yatan unsura ve idrar kaçırma tipine bağlı olarak çeşitli tedaviler uygulanabiliyor. Bunlardan biri de lazer ile uygulanan tedavi prosedürüdür.

İdrar Kaçırma Tipleri Nelerdir?

İdrar kaçırma problemi 4 farklı türde ele alınır.

Stres Tipi İdrar Kaçırma

Pelvik taban kaslarının güçsüzleşmesi nedeniyle idrarın dışarı sızmasıdır. Genellikle hapşırma, öksürme, gülme gibi eylemler sırasında ani bir şekilde idrar kaçırma meydana geldiğinden psikolojik olarak kişide baskı yaratan bir durumdur. Pelvik taban kasları gebelik ve doğum gibi nedenlerle zayıflayabildiğinden bu sorun ortaya çıkabiliyor. Özellikle hamilelik, stres tipi idrar kaçırmayı tetikleyebilen bir durumdur.

Urge Tipi İdrar Kaçırma

Bu tipte idrar kaçırma sorunu yaşayanlar, acil olarak tuvalete gitme gereği duyarlar. Ancak tuvalete yetişemeden idrar kaçırma sorunu ortaya çıkar. Bu nedenle urge tip idrar kaçırma, “yetişememe tip” olarak da adlandırılır. Geceleri idrar kaçırma sorunu bu tipte sık görülen bir durumdur.

Taşma Tipi İdrar Kaçırma

Mesanenin dolu olduğunun kişi tarafından anlaşılamaması ve biriken idrarın mesaneden boşalmaya başlaması şeklinde yaşanan idrar kaçırmadır. Taşma tip idrar kaçırma nedenlerine birkaç örnek verebiliriz:

• Mesane kaslarının güçsüzleşmesi
  • Tümör
  • Bazı ilaçların kullanımı
  • Pelvik bölgede yaralanmalar olması
  • Şeker hastalığından sinirlerin etkilenmiş olması
  • Nörolojik nedenler

Diğer idrar kaçırma tiplerine nazaran daha nadir görüldüğünü ekleyelim.

Miks Tip İdrar Kaçırma

Stres ve urge tip idrar kaçırmanın birlikte görülmesi, miks tip olarak adlandırılır. Bu tipte de geceleri idrar kaçırmanın sık yaşandığını söyleyebiliriz.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle idrar kaçırma tedavisi nasıl yapılır

Öncelikle lazerle idrar kaçırma tedavisi için uzun bir istirahat dönemi yaşanmasına gerek olmadığını belirtelim. Cerrahi dışı bir tedavi prosedürü olması, klinik ortamda ya da evde günlerce dinlenmeye gerek kalmamasını sağlıyor. Hastaların gündelik yaşantılarını, sosyal hayatlarını ve iş hayatlarını uzu süre boyunca olumsuz etkileyen bir uygulama olmadığını rahatlıkla ifade edebiliriz. Bu nedenle çalışan kadınlar da iş hayatına uzun bir ara vermeden bu işlemden faydalanabilir.

Aşağıdaki 2 durumda bu yöntem devreye girebilir:

• Orta ve hafif düzeyde idrar kaçırma sorununun yaşanması
  • Miks tip olarak adlandırılan karışık tip idrar kaçırma probleminin olması

Cilde kesi uygulanmadığı için işlem öncesinde hastaların bir hazırlık süreci yaşamaları gerekmiyor. Çoğu zaman anesteziye de gerek duyulmaz çünkü işlem şiddetli ağrı veren bir uygulama değildir. Kesi uygulanmadığından işlem sonunda dikiş de atılmaz. Oldukça hızlı şekilde uygulanan ve kısa zamanda tamamlanan bir işlemdir.

• Hasta işlem öncesinde jinekolojik muayene masasına alınır.
  • Özel bir spekulum ile hastaya uygun pozisyon kazandırılır.
  • Lazer uygulamasına başlanır ve foto termal etkinin yardımı ile kolajen dokularının üretimi tetiklenir.
  • İşlem tamamlanır ve hasta hemen gündelik yaşantısına geri dönebilir.

Lazer ile dokularda doğal bir yenilenme sürecinin başlanması sağlanıyor. Termal etki ile dokuda bilinçli olarak hafif bir hasar yaratılıyor. Bu da vücudun doğal onarım sürecinin başlamasını, kolajenlerin üretilmesini sağlıyor. Bu sayede idrar torbasını yerinde tutan dokuların, vajen ve pelvik kaslarının güçlenmesi de sağlanarak idrar kaçırmanın ortadan kalkması amaçlanıyor.

İşlem boyunca hijyene büyük önem veriliyor ve tüm hijyen koşulları uygulanıyor. Bu nedenle uygulama sırasında enfeksiyon kapılması gibi çeşitli endişelere gerek kalmıyor.

Lazerle İdrar Kaçırma İşlemi Kimlere Yapılır?

Kimlerin lazerle idrar kaçırma tedavisi işleminden faydalanabileceğiniz şu şekilde sıralayalım;

• Orta ve ileri seviyede pelvik organ sarkması olmayan kişiler
  • Genital bölge ile alakalı herhangi bir sorun yaşamayan kişiler
  • Genital bölgede aktif bir enfeksiyon sorunu olmayan kişiler
  • Genital bölge dokularında açık yara olmayan kişiler

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisinin Zararları Var Mıdır?

Doğru şekilde uygulanan lazerle idrar kaçırma tedavisi çoğunlukla zarar vermez. Ancak bu tedavinin mutlaka deneyimli bir hekim tarafından uygulanması gerektiğini unutmamalısınız. Elbette tüm lazer uygulamalarında olduğu gibi bu tedavide de bazı riskler bulunuyor.

Pek çok tedavi ile kıyaslandığında risklerin çok daha düşük olduğu söylenebilir. Bunun nedeni cerrahi bir uygulama olmamasıdır. Kesi, dikiş uygulamalarının yapılmaması gibi unsurlar, risklerin de minimum seviyeye çekilmesini beraberinde getiriyor.

(Doktorunuz ile yapacağınız görüşmede ne gibi risklerin geçerli olduğu konusunda daha detaylı bilgi alabilirsiniz. )

İstanbul Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Uygulayan Yerler

İstanbul, lazerle idrar kaçırma tedavisi işleminin sık uygulandığı bir kenttir. Nüfusun fazla olması, İstanbul’da bu sorunu yaşayan kişi sayısının da fazla olduğu anlamına geliyor. Bu nedenle sıklıkla söz konusu tedavi uygulanıyor. Kliniğimizde de bu işlemin yapılabildiğini ekleyelim. İdrar kaçırma problemi yaşayan hastalar randevu alabilir ve işlemin kendisi için uygulanması adına ilk adımı atabilir.

Bilgin olsun –> Lazerle vajina sıkılaştırma

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Fiyatları Ne Kadar?

Lazerle idrar kaçırma fiyatları

Her hasta için lazerle idrar kaçırma tedavisi fiyatları aynı rakamlara tekabül etmiyor. Tedavinin kaç seans halinde uygulandığı, doktorun deneyimi gibi çeşitli unsurlara bağlı olarak fiyatlar değişebilir; net fiyat bilgisi için randevu talebinde bulunabilirsiniz. Şikayetlerinizi doktorunuz ile görüştükten sonra lazer ile uygulanan bir tedavi planlaması yapılacaktır. Ardından fiyat konusunda bilgi alabilirsiniz.

İdrar Kaçırma Tedavisi Ne Kadar Süren Bir İşlemdir?

Öncelikle bu tedavinin poliklinik koşullarında uygulanabildiğini belirtelim. Hastalarda lazerle idrar kaçırma tedavisi seansları 20 ila 25 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanıyor. (Hazırlık aşamaları ile birlikte bu süre bir miktar daha artabilir.) Seans sayısı ise her hastada aynı olmamakla birlikte genellikle 1-3 arasıdır. Seanslar arasında 3 ila 4 hafta zaman bulunması gerekir.

Merak edenler için –> Lazerle ağrılı cinsel ilişki

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisinin Avantajları

Ameliyat olmak istemeyen, sağlık sorunları nedeniyle ameliyat olamayan ya da ameliyata gerek duyulmayan hastalar için lazerle idrar kaçırma tedavisi son derece avantajlıdır. Son yıllarda gelişen tıp teknolojisinin de yardımı ile işlem başarısı çok daha yüksek seviyeleri yakalamış durumdadır. Lazer ile uygulanan bu tedavinin ne gibi kazanımlar sunduğunu ise kısa bir liste halinde aktarabiliriz.

• Çoğunlukla acısız ve ağrısız olarak gerçekleşen bir işlemdir.
  • Tedavi öncesinde anestezi uygulanmasına gerek olmaz; anestezinin getirdiği riskler devre dışı kalır.
  • Cerrahi dışı bir tedavi prosedürüdür; hiçbir şekilde cilde kesi uygulanmaz, dikiş atılmaz.
  • Ameliyathane koşullarında değil poliklinik koşullarında uygulanabilen bir tedavidir.
  • İşlem kısa sürer ve bu nedenle sosyal hayata, iş hayatına uzun süre ara vermek gerekmez.
  • Yan etki ve riskler oldukça düşük düzeydedir.
  • İşlem sonunda pansumana ya da antibiyotik ilaç kullanımına gerek olmaz.

Bu içerik genel bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. Net bilgiler için kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşmelisiniz.

İlginizi çekebilir –> Lazerle vajinal akıntı

Lazer işlemleri hakkında detaylı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz:
Adres: İzzettin Çalışlar caddesi no:21 D:2 Bahçelievler / İstanbul
Sabit Tel: 0212 641 71 15